Dzisiaj jest: Czwartek, 23 maja 2019 Imieniny: Leoncjusza, Michała, Renaty

Cyber Oleśnica

OPIS PORADNI DOBRY START, KLIKNIJ

Własna uprawa eko od Tesco Zdrowy Apetyt

Czytelnia > Dział: 

Własna uprawa eko, czyli co wyhodujesz na balkonie, w doniczce czy kiełkownicy  Mały ogródek z własnymi warzywami i owocami to brzmi wspaniale! Niestety, nie zawsze jest to możliwe. Mamy jednak dobrą wiadomość dla tych, którym marzy się chociaż mała uprawa – polecamy zioła i kiełki. Są one nie tylko źródłem witamin, lecz także niezastąpionym składnikiem kulinarnych odkryć. Jednym słowem – samo zdrowie na wyciągnięcie ręki.

Skarbnica zdrowia – kiełki

Kiełki to bogactwo witamin i składników mineralnych. Warto je dodawać każdego dnia do naszych potraw. Świetnie sprawdzą się na kanapce, w sałatce czy jako element dekoracyjny naszego dania. Znakomicie komponują się z rzodkiewką, białym serem i ogórkiem. Dobrym pomysłem jest dodanie ich również do zupy – na pewno urozmaicą jej smak.

 

Kiełki to istna naturalne źródło zdrowia. Najbardziej popularne są:

  • Kiełki brokuła (Brassica) mają silne działanie przeciwnowotworowe. Pomagają nam również obniżyć ciśnienie krwi i zapobiegają chorobom układu krwionośnego. Mają dobroczynne działanie również dla naszego układu nerwowego i odpornościowego, a to dzięki wysokiej zawartości antyoksydantów.

  • Kiełki rzodkiewki (Raphanus sativus) to naturalny lek na przeziębienie. Zawierają 2,5 razy więcej witaminy C niż korzeń rzodkiewki, co podnosi odporność organizmu. Oczyszczają drogi oddechowe i zatoki – mają bowiem działanie wykrztuśne. Są cennym źródłem magnezu, potasu i jodu, który przyspiesza przemianę materii. Dla kobiet są szczególnie wskazane, ponieważ wpływają także korzystnie na stan skóry, włosów i paznokci.

  • Kiełki lucerny (Medicago sativa) są źródłem hormonów roślinnych, które w naturalny sposób pomagają zwalczać symptomy menopauzy. Ponadto polecane są również kobietom w okresie ciąży i karmienia. Co więcej, wspierają nasz system odpornościowy i –dzięki zawartości lecytyny – poprawiają pamięć, dlatego wskazane są szczególnie dla osób pracujących umysłowo i uczniów.

 

Jak wyhodować własne kiełki lub gdzie je nabyć?

Zachęcamy do własnej uprawy kiełków. Wystarczy kiełkownica, dobre miejsce w mieszkaniu, nasiona, woda i... odrobina cierpliwości. Wówczas możemy cieszyć się własnym źródłem witamin dosłownie na wyciągnięcie ręki. Jeśli jednak nie mamy cierpliwości do roślin, a nawet kiełków, nic straconego. Wiele supermarketów oferuje świeże kiełki gotowe do spożycia. Świetnie sprawdzą się jako przekąska, dodatek do sałatek, obiadów, zup – ogranicza nas jedynie nasza wyobraźnia. Zachęcamy do kulinarnych odkryć – kiełki to nie tylko bogactwo witamin, lecz także ciekawy smak, który wzbogaci niejedno danie.
--
Inf. prasowa

Słowa kluczowe: 

↓ może to Cię też zainteresuje: 

KOMENTARZE / OPINIE