Dzisiaj jest: Niedziela, 24 marca 2019 Imieniny: Gabrieli, Marka, Seweryna

Cyber Oleśnica

OPIS PORADNI DOBRY START, KLIKNIJ

Jogurt jako składnik diety

Czytelnia > Dział: 

Jogurt - składnik diety do "zadań specjalnych" podczas wiosennego przesilenia | Przedwiośnie to czas budzenia się z zimowego letargu. Dużo łatwiej jednak zrzucić ciepłe kurtki i grube szaliki niż pozbyć się uczucia znużenia i zmęczenia, które jest niechcianym, za to częstym objawem po kilku miesiącach chłodów oraz niedostatku słońca. Warto pamiętać, że w walce z wiosennym przesileniem może nas wesprzeć nabiałowy produkt do „zadań specjalnych”, czyli…  jogurt! Jego niezwykłe właściwości pomogą przywitać wiosnę w dobrej formie.

Całą jesień i zimę tęsknimy do cieplejszych, słonecznych dni, a gdy nadchodzą, nierzadko brakuje nam siły, by w pełni się nimi cieszyć. Przedwiośnie witamy zmęczeni, osłabieni i senni. Co roku pogorszenie samopoczucia i brak sił witalnych składamy na karb wiosennego przesilenia. Tymczasem wcale nie jesteśmy skazani na pozimowy spadek kondycji. Często, aby poczuć się lepiej, wystarczy zmiana diety na lżejszą, bardziej urozmaiconą i odpowiednio zbilansowaną.
 

Gra w biało-zielone

Wiosna to najlepszy czas, żeby wziąć pod lupę jadłospis całej rodziny. Jeśli w zimie dominowały w nim ciężkie potrawy, obfitujące w węglowodany i tłuszcze, czas na zmianę. Dzieciom oraz dorosłym przyda się teraz porcja witamin i minerałów ukrytych w lekkich daniach. Do ich przygotowania doskonale nadają się niskokaloryczne produkty mleczne, takie jak jogurt. Z jego pomocą organizm łatwo poradzi sobie z niedoborami witamin A, D, B2 i B12. Kilka łyżek jogurtu naturalnego, czosnek oraz szczypta ziół to najprostszy przepis na smaczny sos lub dip do warzyw w formie przekąski. Do obiadu można zaś podać kruchą sałatę ze szczypiorem i rzodkiewką, polaną jogurtowym dressingiem.

Jogurt naturalny sprawdzi się także w roli głównego bohatera wiosennych śniadań. Wymieszany z garścią płatków owsianych, miodem albo pokrojonym ulubionym owocem, doda energii na początku dnia zarówno starszym, którzy ruszają do pracy, jak i młodszym, którzy wybierają się do szkoły. Kubeczek jogurtu to jedna z dwóch zalecanych w przypadku dorosłych oraz jedna z czterech rekomendowanych dzieciom i młodzieży dziennych porcji przetworów mlecznych, które powinny być stałym elementem naszej diety − przypomina prof. zw. dr hab. n. med. Janina Danuta Piotrowska-Jastrzębska, kierownik Kliniki Pediatrii i Zaburzeń Rozwoju Dzieci i Młodzieży Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku, ekspert programu "Mam kota na punkcie mleka".
 

Koktajl na koncentrację i odporność

Remedium na wiosenne znużenie i spadek formy wcale nie trzeba szukać w aptece. Poradzą sobie z tym witaminy i biopierwiastki zawarte w produktach mlecznych. Z myślą o poprawieniu koncentracji warto sięgnąć, na przykład, po jogurtowo-owocowe koktajle. Obecny w jogurcie wapń odpowiada za utrzymanie prawidłowego przekaźnictwa nerwowego, a także sprawne funkcjonowanie mózgu. Witaminy B2 i B12 pomagają zmniejszyć uczucie zmęczenia, zaś jod reguluje pracę układu nerwowego.

Smaczny i prosty w przygotowaniu jogurtowy koktajl pomoże również uchronić się przed infekcjami, o które u progu wiosny nietrudno. O tej porze roku bowiem zmienna, kapryśna aura często wystawia na próbę naszą odporność. Aby ją wzmocnić, należy wraz z dietą dostarczać organizmowi odpowiednie ilości cynku, witaminy A, D oraz B12, które wspomagają pracę systemu immunologicznego, mobilizując go do walki z bakteriami i wirusami − mówi prof. Jastrzębska. Dobrym źródłem witamin oraz związków mineralnych, usprawniających funkcjonowanie układu odpornościowego, jest mleko i jego przetwory, w tym właśnie jogurt. Nie może go zabraknąć
w naszym jadłospisie, jeśli chcemy przywitać wiosnę pełni sił i energii.

O Polskiej Izbie Mleka
Polska Izba Mleka (PIM) jest największą organizacją branży mleczarskiej w Polsce. Została utworzona z inicjatywy spółdzielni i zakładów mleczarskich oraz firm z nimi współpracujących. Liczy ponad 70 członków, a wśród podmiotów zrzeszonych znajdują się największe firmy mleczarskie i związane z branżą mleczarską. Głównym celem PIM jest współpraca członków i partnerów Izby na rzecz rozwoju i promocji polskiego mleczarstwa zarówno w Polsce, jak i zagranicą.
 
O Polskiej Federacji Hodowców Bydła i Producentów Mleka
Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka (PFHBiPM) została utworzona w 1995 roku. Jest organizacją niezależną, dobrowolną i samorządną. Zrzesza ponad 9 200 członków skupionych w 18 związkach regionalnych hodowców bydła i producentów mleka oraz w Polskim Związku Bydła Simentalskiego i Krajowym Związku Hodowców Czerwonego Bydła Polskiego

źródło: Agencja Informacyjna NEWSERIA


Dieta jogurtowa - Jogurt jako składnik diety | Opinie ↓


Słowa kluczowe: 

↓ może to Cię też zainteresuje: 

KOMENTARZE / OPINIE

Miałam kiedyś jadłospis na dietę jogurtową ale długo nie podołałam na prawie samych jogurtach, ogólnie nie polecam a jeśli już jogurty to tylko 100% polskie jogurty bez konserwantów i wzmacniaczy smaku i barwników. Polecam jeść wszystko ale rozsądnie w małych ilościach nie obżerać się a do tego trochę więcej ruchu i zbędną tkankę tłuszczową utracimy ale nie mozna być łakomczuchem tak jak ja kiedyś byłam,ale już sobie uzmysłowiłam co jeść ile jeść i że zdrowie jest najważniejsze niż chwila przyjemności czyli jedzenie słodkiego i tłustego.
w górę
Już ktoś oddał 1 głos