Dzisiaj jest: Piątek, 19 kwietnia 2019 Imieniny: Alfa, Leonii, Tytusa

Cyber Oleśnica

OPIS PORADNI DOBRY START, KLIKNIJ

Rozpuszczalny jonowy cytrynian magnezu

Czytelnia > Dział: 

thumb_magnez_pierwiastek_2.jpgOsoby zmagające się z niedoborem magnezu powinny pić jony tego pierwiastka pozyskiwane z soli organicznych (cytrynian, mleczan czy asparaginian), gdyż ich przyswajalność wynosi 90%. Niestety na rynku wciąż popularne są preparaty zawierające tlenek magnezu z przyswajalnością 4% czy ten pozyskiwany z soli nieorganicznych np. z węglanu (30%). Natomiast jeśli chodzi o dobrze przyswajalne chelaty magnezu, również i one mają niższą biodostępność niż preparaty cytrynianu.

Magnez jest istotnym mikroelementem, który odgrywa ważną rolę w ponad 300 procesach biochemicznych w organizmie człowieka. Jego dawka dobowa dla kobiet powinna wynosić ok. 300mg (dla kobiet w ciąży i karmiących około 450 mg), natomiast dla mężczyzn ok. 375 mg. Najwięcej zawierają go takie produkty jak: gorzkie kakao (czekolada), migdały, pestki z dyni, orzechy laskowe i włoskie, płatki owsiane, groch, ciecierzyca, biała fasola, nasiona roślin strączkowych czy pieczywo pełnoziarniste.

Niestety według Journal of American College of Nutrition co najmniej 68% populacji ma problem z niedoborem magnezu. Obecnie jest to choroba cywilizacyjna, gdyż związana jest z nieodpowiednią dietą, nadmiernym piciem kawy i napojów gazowanych, a także stresem (pośpiech, przepracowanie). Skutkiem tego jest niepokój, zaburzenia snu, osłabienie i skurcze mięśni czy drgawki. Gdy zauważymy u siebie niedobory tego pierwiastka powinniśmy zlecić w laboratorium badanie krwi w kierunku oznaczenia jego stężenia. Jeśli zbyt niskie stężenie nie jest przyczyną choroby, kiedy konieczne jest rozpoczęcie leczenia, ale spowodowane jest stylem życia, wówczas kolejnym krokiem jest rozpoczęcie suplementacji.

Istotne jest to, w jakiej postaci magnez występuje w danym preparacie, bo od tego zależy jego wchłanianie, a co za tym idzie efekt działania. Na naszym rynku jest dużo preparatów zawierających jony magnezowe pochodzące z połączeń nieorganicznych, które charakteryzują się niską przyswajalnością. Chodzi o produkty zawierające tlenek magnezu, którego przyswajalność nie przekracza 4% czy nieorganiczne sole magnezowe, głównie węglan magnezu, z przyswajalnością ok. 30 %. Natomiast magnez najlepiej wchłaniany jest z soli organicznych (cytrynian, mleczan, asparaginian), gdyż w tej formie jego przyswajalność wynosi ok. 90%. Dzieje się tak, gdyż te sole mają budowę najbardziej zbliżoną do związków magnezu obecnych w pokarmie.

Widząc na opakowaniu informację, iż w kapsułce znajduje się aż 375 mg jonów magnezowych, myślimy, iż wprowadzimy do organizmu dzienną dawkę tego mikroelementu dla dorosłej osoby. Jednak jony te mogą występować w postaci tlenku, który wchłania się jedynie w 4%. Również często producenci opisują preparat, jako "naturalny magnez" z tego względu, iż składa się z węglanu, który pochodzi z minerałów. Ma to być oczywiście gwarancją wysokiej przenikalności jonów magnezowych. Jednak węglan magnezu, zarówno otrzymywany syntetycznie, jak i pozyskiwany z minerałów, jest praktycznie nierozpuszczalny w wodzie (przyswajalność 30%).

Na polskim rynku popularne są chelaty magnezu, które składają się z jonów połączonych z aminokwasami w pierścień. Z racji podobieństwa budowy, są one wchłaniane w tych samych odcinkach jelita cienkiego, co dipeptydy, czyli jon magnezu jest jakby "przemycany" wewnątrz struktury chelatowej. Magnez zawarty w nich co prawda ma wyższą przyswajalność niż z połączeń nieorganicznych (tlenek, siarczan, węglan), jednak badania kliniczne nie potwierdzają, iż chelaty przyswajają się lepiej niż sole organiczne. Wprost przeciwnie, w oparciu o analizę stężeń wykonywanych w surowicy i ślinie, wykazano, iż preparat cytrynianu magnezu przewyższa je swoją biodostępnością.

Od początku 2015 r. w Polsce dostępny jest Mag365, czyli suplement diety, którego skład oparty jest o sól organiczną magnezu. Chodzi o główny składnik preparatu, czyli jonowy cytrynian magnezu, który pozyskiwany jest z naturalnej wody morskiej. Jest to mobil węglanu magnezu i kwasu cytrynowego, który po połączeniu z gorącą wodą, tworzy cytrynian magnezu. Z racji tego, iż pierwiastek występuje w formie jonowej, która jest rozpuszczalna w wodzie, odznacza się wysoką biodostępnością. Oznacza to, że w przeciwieństwie do kapsułek lub tabletek, szybko wchłania się do komórek, gdyż nie musimy czekać aż rozpuści się w żołądku. Wodny roztwór suplementu szybciej przenika więc do jelit, skąd jest absorbowany do krwi.


Dzięki znacznie wyższemu poziomowi absorpcji magnezu niż w przypadku preparatów zawierających ten mikroelement w innej formie, Mag365 przywraca właściwy poziom magnezu, dzięki czemu przyczynia się do:
-⁠ opanowania stresu i bezsenności
-⁠ rozluźnienia mięśni i nerwów
-⁠ regulacji poziomu cukru we krwi
-⁠ normalizacji ciśnienia krwi
-⁠ produkcji i magazynowania energii.

Zaleca się przyjmowanie od 2 g (1 łyżeczka do herbaty) do maksymalnie 4 g (2 łyżeczki) preparatu dziennie. W 4 g suplementu znajduje się 375 mg cytrynianu magnezu, czyli dawka zalecana dla osoby dorosłej na cały dzień. Należy rozpuścić go w 20-⁠30 ml gorącej wody, następnie zamieszać do całkowitego rozpuszczenia, dolać zimnej wody i wypić. Produkt sprzedawany jest w cenie 37 zł za opakowanie 150 g, zawiera więc od 37 do 45 porcji. Nie zawiera sztucznych środków słodzących, ani środków smakowo-⁠zapachowych, można kupić wersję bez smaku lub o smaku marakui, który został uzyskany za pomocą aromatu naturalnego.


Link do strony internetowej dedykowanej produktowi http://www.mag365.pl

Nadawca: Marfarm
Autor artykułu: Rafał Stachlewski
 

Rozpuszczalny jonowy cytrynian magnezu | Opinie ↓


Słowa kluczowe: 

↓ może to Cię też zainteresuje: 

KOMENTARZE / OPINIE

gdzie kupić cytrynian magnezu w formie naturalnej bez dodatków złej chemii ?
w górę
Daj łapkę w górę, jeśli komentarz Ci się podoba
Ja po weekendzie mam zawsze niedobór magnezu a wiadomo czemu Biggrin I dzisiaj kupię sobie jakiś magnez w kapsułkach póki pamiętam i dzięki za przypomnienie! Biggrin 
w górę
Daj łapkę w górę, jeśli komentarz Ci się podoba
Witaminy najlepiej przyjmować z jedzenia a dużo magnezu zawiera kasza jęczmienna, fasola, kakao, natka pietruszki, soja, czekolada, banan, szpinak, groch i wiele wiele innego typu jedzenie no ale suplementacja jest wygodniejsza. Ja jednak preferuje dostarczanie magnezu z jedzenie. Smile To udanego weekendu Biggrin 
w górę
Daj łapkę w górę, jeśli komentarz Ci się podoba
Większość witamin najlepiej pobierać z jedzenia a jak już ktoś nie ma czasu albo musi się wspomóc suplementacją to raz dziennie więcej nie zaleca się. Te warzywa co Elu wymieniłaś to racja one mają dużo magnezu tylko nie są za bardzo popularne no może oprócz czekolady i fasoli. Z czekoladą też trzeba uważać bo jest tucząca. Wink Dodam jeszcze, że orzechy tez mają dużo magnezu, brokuły, płatki owsiane a także pomidory! Pomidory oprócz cennego magnezu mają dużo potasu dlatego na kaca bardzo dobry jest sok z pomidorów a najlepszy jest jak się samemu taki sok zrobi, bo te kupne soki pomidorowe to nie jest to samo co się zrobi w domu, bo tam dodają jeszcze inne rzeczy i nie koniecznie zdrowe. Jak już jesteśmy "przy" kacu, to na kaca bardzo dobry też jest sok z kiszonych ogórków i z kiszonej kapusty. Jest tam wiele witamin, które przyśpieszają nawodnienie organizmu i regeneracje organizmu po tym jak się całą noc piło % podsumowując, na pierwszym miejscu witaminy z jedzenia a dopiero jak musimy i nie mamy czasu to można wspomóc się suplementami diety.
w górę
Daj łapkę w górę, jeśli komentarz Ci się podoba