Dzisiaj jest: Niedziela, 24 marca 2019 Imieniny: Gabrieli, Marka, Seweryna

Cyber Oleśnica

OPIS PORADNI DOBRY START, KLIKNIJ

Ćwiczymy i nawadniamy - Czyli porady dla mamy w ciąży

Czytelnia > Dział: 

Porady dla mamy w ciąży Wysiłek fizyczny związany z ciążą i porodem porównać można z wysiłkiem sportowca, który bierze udział w maratonie i przygotowuje się do tego przez cały wcześniejszy rok. Kobieta w ciąży powinna więc w tym okresie wyjątkowo zadbać o wszelkie aspekty własnej kondycji zarówno przez stosowanie odpowiedniej diety oraz picie dużych ilości wody, jak i zaserwowanie organizmowi codziennej dawki ruchu o odpowiedniej intensywności. O tym, jak prawidłowo odbyć ten przedporodowy trening mówi Agnieszka Bajer-Ciszewska, doświadczona trenerka fitness i specjalista ds. żywienia. Picie odpowiednich ilości wody oraz ruch to niezbędne warunki utrzymania ciała w odpowiedniej kondycji fizycznej. Kobiety w ciąży powinny jednak zwrócić na to wyjątkową uwagę dbają bowiem już nie tylko o zdrowie własne, lecz również o to, jak się będzie rozwijał się nienarodzony jeszcze maluszek.

Zdrowa przyszła mama to zdrowe dziecko
Naukowcy policzyli, że organizm dziecka rosnącego w brzuchu w niemal 90% składa się z wody. Woda, a dokładnie wody płodowe, są też jego naturalnym otoczeniem przez cały okres trwania ciąży. Należy więc dbać o jej należyte uzupełnianie w ciągu całej doby. Kobiety w ciąży potrzebują około 3 litrów wody dziennie. Poza potrzebami płodu i jego środowiska, woda konieczna jest również do usprawnienia pracy bardziej niż zazwyczaj obciążonych organów, takich jak nerki, układ krwionośny, pokarmowy, mięśniowy, a także do poprawienia kondycji skóry, mającej w tym czasie tendencję do utraty odpowiedniego nawilżenia mówi dr Agnieszka Bajer-Ciszewska. Uzupełnianie płynów pozwala złagodzić nieprzyjemne ciążowe dolegliwości, takie jak mdłości, czy zaparcia. Poprawia samopoczucie oraz nie zawiera kalorii, a tym samym pomaga utrzymać odpowiednią masę ciała, co jest szczególnie istotne w okresie wyjątkowo sprzyjającym nadmiernemu przybieraniu na wadze.


Woda wodzie nierówna
Jaką wodę zaleca się do picia przyszłej mamie? Kobiety w ciąży powinny unikać kawy, herbaty i napojów gazowanych. Ważny jest zarówno sam rodzaj wody, jak i jej ilość spożywana w ciągu doby mówi ekspert. Jednym z najważniejszych składników odżywczych są w tym okresie minerały, standardem jest jednak przyjmowanie wówczas zawierających je suplementów, spokojnie możemy więc pić wodę nisko lub średnio zmineralizowaną dodaje. Zdecydowanie ważniejsza od tego aspektu jest niska zawartość sodu w spożywanej wodzie, jest on bowiem głównym winowajcą odpowiedzialnym za zatrzymywanie płynów w organizmie. Ten efekt nadmiaru sodu może powodować niebezpieczne dla zdrowia podwyższenie ciśnienia krwi. Rozwiązaniem najlepszym jest zaopatrywanie się w tym okresie w wodę specjalnego przeznaczenia, taką jak na przykład Mama i ja.


Aktywna ciąża lepszy start
Drugim ważnym aspektem prawidłowego przebiegu ciąży jest odpowiednia dawka ruchu potrzeba aktywności fizycznej w czasie ciąży nie znika więc, a jedynie wymaga niewielkich zmian w zakresie formy czy intensywności. Przyszłe mamy, które bez względu na swój wyjątkowy stan czerpią radość z ruchu, znacznie lepiej przechodzą ciążę i poród, a tym samym zapewniają lepszy start swojemu dziecku. Ruch jest w tym okresie niezwykle ważny, głównie ze względu na kondycję szkieletu, a przede wszystkim kręgosłupa. Ulega on coraz większym przeciążeniom, a tym samym zwiększa się ryzyko jego uszkodzenia, które będzie dawało się we znaki do końca życia podkreśla Agnieszka Bajer Ciszewska. Cierpi jednak nie tylko kręgosłup również nasz układ krwionośny oraz mięśniowy muszą na bieżąco przystosowywać się do dźwigania coraz większego ciężaru, który, nie rozkładając się równomiernie, zmienia punkt ciężkości ciała. Wzmacniać ćwiczeniami trzeba więc mięśnie dna miednicy, których osłabienie w tym okresie może powodować skrajnie uciążliwe problemy z nietrzymaniem moczu. Nie można zapomnieć również o nogach by uniknąć opuchlizny czy nieestetycznych żylaków trzeba je systematycznie trenować.

Jeśli ruch, to jaki?- Nie ma się co oszukiwać w ciąży jesteśmy znacznie cięższe, a tym samym bardziej ociężałe, poza tym dźwigamy szczególny i kruchy skarb, którego bezpieczeństwo powinno być naszym priorytetem. Przed podjęciem aktywności fizycznej koniecznie więc należy poradzić się specjalisty, który dopasuje jej program do naszego stanu zdrowia, jak i indywidualnych aspektów z nim związanych ­ radzi Agnieszka Bajer Ciszewska. Są jednak aktywności, z których lepiej zrezygnować już na wstępie, takie jak sport wyczynowy (z wiadomych względów), sport, w którym możemy narazić się na utratę równowagi, taki jak jazda konna czy rower, a także ćwiczenia na siłowni czy jogging także w początkowym okresie, w którym brzuszka jeszcze nie widać. Bieganie spokojnie zamienić możemy na nordic walking czy taniec, a inne aktywności podjąć na zajęciach jogi czy podczas delikatnych ćwiczeń aerobowych zaleca nasz ekspert. Kwintesencją aktywności fizycznej w czasie ciąży warto jednak uczynić przede wszystkim pływanie pozwala bowiem wzmocnić mięśnie, uelastycznić układ krwionośny, dotlenić mózg, a co najważniejsze podnieść kondycję fizyczną bez konieczności inwestowania w to bardzo dużego wysiłku.

Podsumowując woda, woda i jeszcze raz woda. Głównie ta, którą pijemy w czasie ciąży zarówno w ciągu standardowej, jak i wzmożonej aktywności. Jej jakość i ilość ma bowiem podstawowe znaczenie zarówno dla tego życia, które dopiero się zaczyna, jak i tego, które je wyda na świat.



Agnieszka Bajer Ciszewska
Doświadczony szkoleniowiec AFP, prezenterka i wykładowca na warsztatach, konwencjach oraz szkoleniach fitness, uczestniczka i prowadząca programów telewizyjnych poświęconych kondycji fizycznej. Absolwentka AWF we Wrocławiu z tytułem doktora uzyskanym w katedrze Anatomii i Antropomotoryki, ukończyła również studia podyplomowe Instytutu Żywności i Żywienia w Warszawie na kierunku Żywność, żywienie a zdrowie. Dyplomowana instruktorka fitness z trzynastoletnim doświadczeniem, wyspecjalizowana w zajęciach pilates, body ball, schwinn cycling, nordic walking, a także tancerka posiadająca międzynarodową klasę S.

Mama i ja to marka źródlanej wody niegazowanej. Produkt przeznaczony jest w szczególności dla niemowląt i małych dzieci, kobiet w ciąży oraz mam karmiących piersią. Mama i ja to marka należąca do firmy WOSANA S.A. Początki firmy sięgają 1991 roku, jej siedziba mieści się w Andrychowie. Najwyższą, jakość produktów zapewnia wdrożony przez firmę system zarządzania bezpieczeństwem żywności zgodny z międzynarodową normą EN ISO 22000: 2005. Mama i ja posiada pozytywną opinię od Centrum Zdrowia Dziecka. Produkt dostępny jest w sieciach: Real, Makro, Tesco, Kaufland, Netto, Carrefour, Selgros, Auchan, Eurosklep oraz e-sklepach dodomku.pl oraz frisco.pl


WOSANA S.A.
PRODUCENT SOKÓW, NAPOJÓW I WÓD ŹRÓDLANYCH
WOSANA SPÓŁKA AKCYJNA

Ćwiczenia i nawadnianie organizmu w czasie ciąży | Opinie ↓


Słowa kluczowe: 

↓ może to Cię też zainteresuje: 

KOMENTARZE / OPINIE

Ja kupuję wodę mineralną i Wosannę i Staropolankę to moim zdaniem najlepsze wody dostępne na rynku i mają dobre ceny.
w górę
Już ktoś oddał 1 głos
Cześć Smile Zna tu ktoś jakieś dobre metody na nieobciążające ćwiczenia które to ćwiczenia można stosować w ciąży? Bo trochę przybrałam na wadze no ale za dużo. Lekarz mi powiedział żebym aż tak dużo nie jadła powiedziałam jej jak wyglądają moje codzienne posiłki... siedzę głównie w domu i jem Beee No i chcę zacząć coś się ruszać aby trochę poprawić swoją figurę myślę aby te ćwiczenia wykonywać w domu , mam stepper i hula hop więc może mi dacie jakieś porady jak ćwiczyć w ciąży w domu? Smile
w górę
Już ktoś oddał 1 głos
A w którym miesiącu ciąży jesteś i chyba będąc w ciąży lepiej nie ćwiczyć hula hop? No a a zapisałaś się do szkoły rodzenia? Ja jak byłam w ciąży to uczęszczałam do szkoła rodzenia i am jest gimnastyka także ja ćwiczyłam w tej szkole a oprócz tego jeszcze spokojna jazda na rowerze i nic innego nie potrzeba ale przede wszystkim to jedz tyle żeby było w sam raz dla Ciebie i Twojego dziecka i jedz zdrowo. Bo jak będziesz jadła co podleci i w ilościach zdecydowanie zbyt dużych to żadne ćwiczenia Ci nie pomogą.
w górę
Już ktoś oddał 1 głos
Jestem w czwartym miesiącu ciąży Smile No wiem ćwiczenia hula hop odpadają a co myślisz o ćwiczeniach na steperze albo rowerze stacjonarnym? Tak pół godziny dziennie, nie dłużej bo też nie chcę się zbyt przemęczać. Może są jeszcze jakieś dobre ćwiczenia w ciąży które dają dobre efekty?
w górę
Już ktoś oddał 1 głos
Witajcie dziewczyny Smile ja będąc w ciąży chodziłam na aerobik i na basen i te ćwiczenia w zasadzie pozwoliły utrzymać mi dobrą figurę i kondycję ale dopiero po 3 miesiącu ciąży zaczęłam ćwiczyć bo na początku nie ma co się tak przemęczać jak mi pani doktor mówiła. Hula hop odradzam! Ćwiczenia na steperze mogą być chociaż ja na tym nie ćwiczyłam podobnie jak rower stacjonarny to też dobre rozwiązanie a jak masz możliwość to wykup sobie karnet i dawaj na basen, może być bez karnetu ale karnet mobilizuje ;). Aerobik to jak chcesz ale to są dodatkowe koszta, jak masz miejsce w domu to w domu możesz ćwiczyć ale skoro masz rower stacjonarny i stepper to nic Ci więcej do szczęścia nie brakuje, ale basen polecam bo pracują prawie wszystkie mięśnia i dla kobiet w ciąży pływanie dobrze robi! Smile :)
w górę
Już ktoś oddał 1 głos