Dzisiaj jest: Niedziela, 24 czerwca 2018 Imieniny: Danuty, Jana, Janiny

Cyber Oleśnica

OPIS PORADNI DOBRY START, KLIKNIJ

Odchudzanie latem - nie szukaj wymówek!

Czytelnia > Dział: 

thumb_odchudzanie.jpgUpały zniechęcają do ruchu, więc aktywność fizyczna spada. Z dietami też bywa różnie. Zamiast ćwiczyć i przestrzegać diety, często wolimy usiąść w zacienionym miejscu, delektując się lodami lub słodkimi napojami. Ale można inaczej!

Letnie rozleniwienie może mieć bardzo złe konsekwencje dla Twojego zdrowia i sylwetki. Jeśli zrobisz sobie przerwę od zdrowej diety i ruchu, wszystko, co dotychczas wypracowałaś dbając o dobrą formę, szybko stracisz. Nie oznacza to jednak, że bez względu na pogodę, zawsze musisz stosować restrykcyjne diety, czy też forsować organizm podczas intensywnych ćwiczeń. To, czego potrzebujesz, to przede wszystkim zdrowe jedzenie, które przyspieszy przemianę materii oraz umiarkowana, ale codzienna dawka ruchu. Dodatkowo, łącząc aktywność z dobrym odżywianiem, poczujesz przypływ energii i optymizmu!
 

Przyspiesz przemianę materii

Osoby, które nie mogą schudnąć, często tłumaczą swoje problemy zbyt wolną przemianą materii. Niektóre z nich, chcąc rozwiązać problem, sięgają po preparaty, których skład nie zawsze jest pozytywny, czy choćby neutralny dla zdrowia. Na szczęście istnieje bezpieczniejsze rozwiązanie – wiele naturalnych produktów sprzyja szybszej przemianie materii.
 

   • Woda

Zamiast słodzonych napojów, wybierz wodę, najlepiej zimną i bez bąbelków. Już cztery szklanki wody mogą sprawić, że organizm spali o 50 kalorii więcej. Zanim organizm wchłonie zimną wodę, podgrzeje ją do temperatury ciała, a to spowoduje wysiłek kaloryczny. Warto przy tym wiedzieć, że w ciągu dnia wskazane jest wypijanie przynajmniej dwóch litrów wody. Woda może nie tylko wspomagać odchudzanie i przemianę materii, ale także nawadnia cały organizm, w tym poprawia kondycję skóry.
 

   • Zielona herbata

Ekstrakt z zielonej herbaty sprawia, że organizm w szybszym tempie zużywa energię z pożywienia. W związku z tym następuje przyspieszenie przemiany materii. Najlepsze efekty można osiągnąć, wypijając 2-3 filiżanki zielonej herbaty dziennie. Warto też pamiętać, że taki napój ma bardzo korzystny wpływ na zdrowie, m.in. na serce.
 

   • Błonnik

Otręby, fasola, kasza, ryż, płatki pszenne i kukurydziane, chleb żytni, porzeczki, suszone morele – to przykłady produktów, które zawierają duże ilości błonnika. Błonnik wspomaga odchudzanie, ponieważ wchłania wodę i pęcznieje w żołądku, dając uczucie sytości. Nie dostarcza przy tym kalorii. Dodatkowo, błonnik pozytywnie wpływa na pracę jelit. Wszystko to powoduje, że jego przyjmowanie korzystnie oddziałuje na zdrowie, zmniejsza apetyt i sprzyja odchudzaniu.
 

   • Cenne pierwiastki

Na dobrą przemianę materii wpływ ma także odpowiedni dobór pierwiastków. W Twojej diecie szczególnie nie powinno zabraknąć produktów zawierających chrom, magnez, żelazo i wapń. Ten ostatni składnik znajdziesz m.in. w jogurtach, a wapń i żelazo, m.in. w pestkach słonecznika. Chrom dostępny jest m.in. w rybach, mięsach, ale także w kaszach i płatkach. Przyswajalność chromu zwiększa się, gdy spożywasz dużo produktów zawierających błonnik.


Żyj według regularnego rytmu

Rezygnacja ze śniadań, czy też duże odstępy między posiłkami sprawiają, że organizm zaczyna oszczędzać energię, a to z kolei powoduje, że przemiana materii spowalnia. Jednocześnie rośnie apetyt. Skutek może być taki, że po okresie głodu, zjesz znacznie więcej, niż naprawdę potrzebujesz! Dlatego odchudzanie nie powinno wiązać się z rezygnacją z posiłków, ale z częstszym jedzeniem mniejszych porcji.

Według amerykańskich badań osoby, które jedzą śniadania zawierające minerały i witaminy, są cztery razy mniej narażone na tycie niż ludzie, którzy w ogóle nie jedzą śniadań. Obniżeniu wagi sprzyjać też będą inne zdrowe posiłki, o ile będą spożywane w regularnych odstępach.

Skoro jesteśmy już przy regularnym trybie życia, warto wiedzieć, że utracie wagi sprzyja również wysypianie się, unikanie silnego stresu oraz – oczywiście – ruch.
 

Zadbaj o aktywność fizyczną

Lato może być dobrym czasem, by zadbać o odrobinę ruchu. To wtedy mamy zazwyczaj więcej czasu wolnego (urlop, wakacje), możemy więc wprowadzić w swoje życie nowe, zdrowe przyzwyczajenia. Przeszkodą bywa jednak pogoda – gdy z nieba leje się żar, zazwyczaj nie mamy ochoty, by wykonywać czynności, z powodu których będzie z nas spływało jeszcze więcej potu.

Mimo tego, nie warto rezygnować z ruchu, ponieważ aktywność fizyczna nie tylko sprzyja zrzucaniu zbędnych kilogramów, ale jak udowodniono, pozytywnie wpływa na zdrowie, a nawet na dłuższe życie. Jeśli pogoda w ciągu dnia nie sprzyja, spróbuj poćwiczyć, pobiegać lub chociaż pospacerować wieczorem. Innym rozwiązaniem może być skorzystanie w domowym zaciszu z platformy do terapii dynamicznej typu Flabelos. Jest to platforma mająca certyfikat urządzenia medycznego. Co ciekawe, ćwiczenie na tym urządzeniu nie powoduje zmęczenia, pocenia, ani nie podnosi ciśnienia krwi.

- Jego działanie polega na wprowadzaniu w drgania poszczególnych partii mięśni, co skutkuje ich pracą, a w konsekwencji utratą masy ciała oraz poprawie kondycji skóry – wyjaśnia Anna Grzywaczyk z firmy Mediwel Polska. - Dzieje się to mimowolnie, ponieważ urządzenie wykorzystuje automatyczne odruchy związane z utrzymaniem równowagi i wyczuciem położenia organizmu – dodaje.

Flabelos w szczególności jest polecany osobom, którym okresowo lub na stałe brakuje ruchu, a dla osób aktywnych może stanowić uzupełnienie ćwiczeń. Osoby korzystające z urządzenia podkreślają, że nawet 10-minutowe ćwiczenie dodaje im energii na wiele godzin. Korzystanie z takiego urządzenia może być więc pierwszym krokiem w stronę regularnego dbania o kondycję.
 

Przyjemnie i zdrowo

To naturalne, że latem możesz odczuwać większe zmęczenie, mniejszą ochotę na ćwiczenia, a jednocześnie większy apetyt na typowe dla tej pory roku smakołyki. Wystarczy jednak wprowadzić do codziennego życia trochę samodyscypliny, by bez wielkich wyrzeczeń nadal dbać o dobrą formę.

Najważniejsze, to dbać o regularny tryb życia, spożywać posiłki, które są jednocześnie smaczne i zdrowe oraz wybrać taką formę aktywności fizycznej, która nie będzie dla Ciebie udręką, a przyjemnością. Dzięki temu jesienią nie będziesz musiała odzyskiwać formy po letnich szaleństwach.

Inf. prasowa / Agencja PR Empemedia


Twoje sposoby na zdrowe odchudzanie | Opinie ↓


Słowa kluczowe: 

↓ może to Cię też zainteresuje: 

KOMENTARZE / OPINIE

Moja żona przytyła bardzo w ciąży (25 kg). Próbowała chyba już tysiąca sposobów aby pozbyć się nadmiaru. nic nie działało. Sam widziałem jak oszczędnie je, jak stresuje ją ten swój wygląd. Namówiła mnie na tego Flabelosa i kupiłem mimo, że miałem duże opory. Jest świetnie. Przez dwa miesiące zrzuciła 7 kg ale super poprawiła się jej skóra. Najlepiej że ja też na tym ustroistwie ćwiczę co prawda na programie 3 dla sportowców ale zajebiście wzmocniło mi nogi i ramiona bo ćwiczę sobie pompki na nim. Ludzie super, jak macie daleko do siłowni albo nie macie kompletnie czasu na jakieś treningi to to urządzenie w domu sprawdzi się w 100%.
w górę
Daj łapkę w górę, jeśli komentarz Ci się podoba
Hej Smile Od kilku tygodni przeszłam na inny tryb odżywiania, bardziej zdrowy bo chcę się pozbyć kilku zbędnych kilogramów. Dodam że i tak się w końcu wzięłam za to odchudzanie bo wcześniej to zbierałam się za to jak sójka za morze, szybko się zniechęcałam ale w końcu się zmobilizowałam na to by poprawić swoją figurę w końcu lato to trzeba lepiej wyglądać ale postanowiłam sobie że nawet jak lato się skończy to nie zaprzestanę dbać o siebie Blum 3 Ale za nim się zabrałam za odchudzanie to czytałam wiele poradników jak schudnąć bez diety i takie tam. Ale postanowiłam zmienić swoje nawyki żywieniowe. Wyeliminowałam ze swojej diety słodycze, cukier, słodkie napoje, białe pieczywo.

Jem 4-5 posiłków dziennie (w zależności jak mi czas pozwala) niewielkie porcje i piję więcej wody tak 2 litry dziennie plus naturalne soki i do tego zielona herbata. Dodam że głoszenie się to nie jest dobry sposób na odchudzanie! Poczytajcie sobie. I powiem wam że ta moja zmiana odżywiania dała już pozytywne skutki bo zrzuciłam już 4 kilogramy w ciągu zdaje się 3 tygodni. Wiem że w tym czasie można więcej schudnąć ale mi się nie śpieszy, bo uważam ,że powoli a zdrowo. Od tygodnia zaczęłam też być bardziej aktywna fizycznie i jezdzę z koleżanką na rolkach (sport to zdrowie :)).

Czekam na wasze opinie i spostrzeżenia odnośnie odchudzania bo tez ciekawa jestem jakie macie metody na zdrowe odchudzanie Smile Pozdrawiam was kiss
w górę
Daj łapkę w górę, jeśli komentarz Ci się podoba
Tak jak napisałaś dieta powinna być zdrowa i dobrze zbilansowana. Je generalnie oprócz fast foodów (pizza, knysza, hot dog, zapiekanka i inne) i słodyczy jem wszystko ale w nie wielkich porcjach i staram się jeść mniej więcej o tych samych godzinach. Ostatni posiłek jem około 4 godzin przed snem, żeby nie iść z zapełnionym żołądkiem. No chyba że zjem na kolację jakiś serek twarożek chudy to taka mała porcja 100 gram przed snem może być bo białko też dobrze wpływa na spalanie tkanki tłuszczowej. Częste i małe posiłki przyśpieszają metabolizm i organizm nie będzie nastawiony na magazynowanie. Staram się jeść dużo ryb i warzyw, owoce też, to jedyne słodkości jakie jadam ale też się jadam zbyt dużo owoców, owoce mają cukry i tak na dzień dwa jabłka wystarczą albo pomarańcza, trochę czereśni, truskawek Smile Jadam też orzechy i dodaje je do jogurtu naturalnego, bardzo smaczny i pożywny posiłek. Co do uprawiania sportu to codziennie idę pieszo do pracy i w jedną stronę idę 20 minut czyli też jakiś to zawsze jest ruch i jak do tego dołączę schody to też trochę daje, mieszkam na 4 pietrze.
w górę
Daj łapkę w górę, jeśli komentarz Ci się podoba
Dziewczyny a czy lody pomagają w odchudzaniu? Smile obiło mi się o uszy że lody mają właściwości odchudzające i że warto włączyć lody do diety na odchudzanie. Tylko zapewne nie wszystkie lody są dobre bo chyba te na śmietanie to nie za bardzo... Wiec które lody są najlepsze na odchudzanie? Słyszałyście coś może o tym? Smile Ja na diecie jestem już od lutego i tak przestrzegam diety że loda to może zjem raz na dwa tygodnie a teraz jak są te gorące dni to chciałoby się ochłodzić organizm właśnie lodem i nie wiem ile lodów dziennie można zjeść? Domyślam się że to zależy od składu lodów wiec jakie lody są najlepsze żeby nie przytyć? Smile
w górę
Daj łapkę w górę, jeśli komentarz Ci się podoba
Z tego co wiem to lody pomagają w odchudzaniu bo żeby organizm strawił loda to najpierw musi ogrzać go do temperatury ciała i do tego potrzeba dużo energii, a energię ta pobiera już z magazynów organizmu. Ale ja osobiście tego nie sprawdzałam i to jest taka teoria bo w praktyce to może być różnie bo też zależy jak za dużo tych lodów się zje to skutek może być odwrotny. Są artykuły na ten temat to warto poczytać i samej wyciągnąć wnioski czy jest sens liczyć na to że dzięki lodom zrzucimy zbędne kilogramy albo dietetyka się spytać.
w górę
Daj łapkę w górę, jeśli komentarz Ci się podoba