Content marketing
Technologie

Co może dać Ci content marketing?

Sposobów na dotarcie do klienta i wzbudzenie jego zainteresowania firmą i świadczonymi usługami jest wiele. Specjaliści stosują różne techniki. Jedną z nich jest content marketing, czyli pozyskiwanie odbiorców dzięki treściom. Czym dokładnie są tego typu działania promujące markę i jakie przynoszą korzyści? Sprawdź.

Content, czyli marketing treści – budowanie długotrwałych relacji

Reklama może mieć różną formę. Tradycyjne jej warianty nastawione są na błyskawiczną i bezpośrednią perswazję, która ma owocować natychmiastowymi działaniami konsumentów. Np. billboard z ofertą przeceny danego produktu powinien nakłonić do wizyty w sklepie i dokonania zakupu.

Zupełnie inaczej jest w przypadku tworzenia i operowania tzw. contentem. Marketing treści to strategia, której celem jest budowanie, a następnie podtrzymywanie długotrwałych relacji z potencjalnym odbiorcą, a także kreowanie społeczności skoncentrowanej wokół brandu. Jej funkcjonowanie ma opierać się na zaufaniu, a finalnie prowadzić do sprzedaży.

Czym jest treść?

Osoby zajmujące się tego typu działaniami promującymi posługują się różnego rodzaju komunikatami. Ważne jest wykorzystywanie rozmaitych kanałów dystrybucji, stosowanie odmiennych narzędzi i wysyłanie bodźców wzrokowych oraz słuchowych. Treść to nie tylko tekst, choć ten jest najczęściej używany. Artykuł blogowy czy wpis na social media wyróżniają się dużą skutecznością. W content marketingu sprawdzają się także infografiki, wideoklipy, podcasty.

Korzyści marketingu treści

Celem prowadzonej kampanii jest zawsze wzrost sprzedaży, czyli poprawienie wyników finansowych firmy. Jego realizacja możliwa jest przez uzyskiwanie szeregu korzyści pośrednich, jakie zapewnia marketing treści. Wśród nich należy wymienić:

  • lepszą rozpoznawalność firmy,
  • budowanie pozytywnego wizerunku,
  • rozbudzanie zainteresowania ofertą wśród potencjalnych klientów,
  • tworzenie społeczności związanej z daną marką, której członkowie stają się „nośnikami” reklamy (np. dzięki dyskusjom o podmiocie).

Niezwykle ważne jest, by content dopasowany był do profilu modelowego odbiorcy. Osoba, która zajmuje się prowadzeniem działań, musi dostosować styl przekazu do wieku, a tym samym oczekiwań klientów. Komunikat musi być bowiem nie tylko atrakcyjny, ale też neutralny i przyjazny np. dla czytelnika bloga.

Stawiaj na współpracę z fachowcami

Nie ulega wątpliwości, że pozyskiwanie klientów przez operowanie treściami jest bardzo skuteczne, ale także stanowi prawdziwe wyzwanie dla osób, które nie zajmują się tym zawodowo. Dlatego warto postawić na współpracę z doświadczonymi fachowcami. Należy wybierać renomowane agencje, które mogą pochwalić się sukcesami w tego typu kampaniach.

Zobacz również