Dzisiaj jest: Środa, 24 stycznia 2018 Imieniny: Felicji, Roberta, Sławy

Informacja na Cyber Oleśnica


| ARTYKUŁ  |  FIRMĘ   |  KONCERT   |  WYDARZENIE |




Wydatki na reklamę w internecie

Czytelnia | Artykuły > Dział: 


Za 2-3 lata wydatki na reklamę w internecie będą wyższe od tych na reklamę w telewizji |  Reklama internetowa rośnie w siłę. Wartość rynku szacowana jest już na 2,5 mld zł, a wydatki firm na reklamę w sieci zwiększają się z roku na rok. Eksperci jednak alarmują, że to mogą być pieniądze wyrzucone w błoto, bo wraz ze wzrostem budżetów i kampanii, rośnie irytacja internautów reklamowym spamem. Sytuację może zmienić dostosowywanie reklam do zainteresowań i potrzeb odbiorców. Z takich możliwości korzystają już polskie firmy.

Najbardziej inwazyjną formą reklamy jest reklama odsłonowa oraz e-mail marketing, bo one wkradają się w przestrzeń użytkownika. Banery często zasłaniają treść, czyli utrudniają korzystanie z witryny internetowej, a skrzynki e-mailowe codziennie zalewane są reklamowym spamem – mówi Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies, firmy, która opracowała technologię umożliwiającą dostosowywanie reklam do zainteresowań internautów. – Przez to, że te formy są tak inwazyjne, irytują, a ich reklamy mają stosunkowo niską skuteczność. Inaczej jest z reklamami w wyszukiwarce, które są w mniejszym stopniu postrzegane przez użytkowników sieci jako treść obca i w związku z tym cechują się wyższym poziomem ich akceptacji.

Potwierdzają to wyniki raportu Interaktywnie.com, z którego wynika, że najbardziej irytują internautów wyskakujące banery (ok. 94 proc. wskazań) i wideo z reklamami (75 proc. wskazań), a najmniej linki sponsorowane i reklamy w mediach społecznościowych. Choć i tutaj poziom akceptacji jest relatywnie niski – wciąż dla ponad połowy internautów (56 proc.) taka forma reklamy jest irytująca.

Mimo to firmy coraz mocniej stawiają na reklamy w sieci. Z badania firmy Sociomantic Labs wynika, że blisko 80 proc. zarządzających budżetami reklamowymi zamierza zwiększyć wydatki na promocję online i to kosztem innych kanałów. W ciągu kolejnych 3-4 lat wydatki na ten cel mogą prześcignąć wydatki na reklamę telewizyjną. Zdaniem Piotra Prajsnara intensyfikacja komunikatów reklamowych w obecnej postaci może jednak przynieść efekt odwrotny do zamierzonego.

– Reklama jest tylko sposobem dotarcia do potencjalnego konsumenta. Jeśli wiemy, że konsument jest zainteresowany zakupem danego produktu, bo śledzi fora dyskusyjne i odwiedza witryny sklepów internetowych, wówczas można do niego dotrzeć skutecznie i bardzo małym kosztem. Natomiast kiedy firma proponuje niedopasowaną ofertę albo taką, która nie spełnia potrzeb klienta, wtedy nawet duży budżet wydany na reklamę nie przyniesie efektów w postaci sprzedaży – mówi Piotr Prajsnar. – Nie odważyłbym się wskazać jednej metody, która jest najskuteczniejsza. Do różnych działań stosujemy różne formy reklamy.

Jego zdaniem przyszłość należy do reklamy dopasowanej do zainteresowań internautów, opartej na anonimowej analizie zachowań w sieci. Dzięki niej liczba komunikatów reklamowych może się znacząco zmniejszyć z korzyścią dla użytkowników internetu i reklamodawców. Takie rozwiązania przyjęły się na rynku amerykańskim, gdzie większość reklam trafia do osób, które faktycznie mogą być nimi zainteresowane. Zyskują one także popularność w Polsce.

 Dobra reklama jest jak dobry garnitur  powinna być skrojona na miarę konsumenta, dopasowana do jego oczekiwań, niezależnie od tego, czy mówimy o kampaniach banerowych czy mailingowych. Zamiast bombardować potencjalnego klienta niezliczonymi komunikatami i wydawać pieniądze na tysiące banerowych wyświetleń, wystarczy poinformować go raz, ale o tym, co go naprawdę interesuje  przekonuje ekspert.

Największy udział w strukturze rynku (ok. 40 proc.) ma reklama odsłonowa, ok. 6 proc. stanowi e-mail marketing. Duży udział ma także reklama w wyszukiwarkach. Zdaniem Prajsnara ta ostatnia cechuje się największą skutecznością, dlatego że jest spersonalizowana i opiera się na analizie zachowań użytkowników w sieci.
źródło: Agencja Informacyjna NEWSERIA


Reklama w internecie a reklama w telewizji | Opinie ↓


Słowa kluczowe: 

↓ może to Cię też zainteresuje: 

KOMENTARZE / OPINIE

internet jest tak zalany reklamami że często niektóre strony odrzucają i wychodzi się po chwili jak onet czy wp , tam jest tyle reklam że się czytać nie da i jeszcze te na cały ekran ale już na te portale nie zaglądam bo brak mi nerwów , wolę już tvp ogladać i tam czerpać informacje tam przynajmniej mniej reklam
w górę
Daj łapkę w górę, jeśli komentarz Ci się podoba
Prowadzę nie dużą firmę pod Oleśnicą i planuje zareklamować swoją firmę w internecie , jaka forma reklamy w internecie daje najlepsze efekty? Zależy mi aby koszta za reklamę ni były zbyt duże to jest lokalna firma i chciałbym zdobyć nowych klientów z Oleśnicy i pobliskich miejscowości może też bliżej Wrocławia zatem jaka reklama internetowa będzie dobra dla małej firmy? Nie tak dawno także włożyłem pieniądze w banery winylowe i przyznam że już daje to dobre efekty taka reklama bo już mam więcej klientów i pieniądze za te banery winylowe dokładnie dwa banery już mi się zwracają. Ale wracając do reklamy w internecie gdzie w Oleśnicy polecacie się zareklamować dodam że mam już reklamę na Google + a na Facebooku nie chcę bo facebook to jest dla mnie za duży syf bo miałem tam kiedyś konto i po prostu jest syf strona. Na google + wygląda to bardzo przyzwoicie jeśli chodzi o reklamę dla firmy.

Wracając do tej reklamy w internecie którą chcę to maksymalne miesięczne koszta jakie mógłbym przeznaczyć na tą reklamę to w granicach 500 zł. Będę wdzięczny za każdą pomoc i opinie.
w górę
Daj łapkę w górę, jeśli komentarz Ci się podoba
rozumiem że chcesz się zareklamować na jakiejś oleśnickiej stronie? tu na cyberolesnica.pl widzę reklamy to możesz spróbować zareklamować firmę na tym portalu, a reklama w gazecie oleśnickiej brałeś pod uwagę reklamę w gazecie?
w górę
Daj łapkę w górę, jeśli komentarz Ci się podoba
Tak na oleśnickiej stronie dzięki za pomysł i też mi znajomy polecił reklamę na Cyber Oleśnica i w najbliższym czasie się skontaktuję i spytam o ceny a co do gazety to kiedyś się ogłaszałem też w gazecie ale teraz głownie ludzie przesiadują w internecie i mało kto czyta gazety i zrezygnowałem z reklamowania się w oleśnickiej. Może jeszcze są jakieś strony godne uwagi żeby zamieścić reklamę swojej usługi?
w górę
Daj łapkę w górę, jeśli komentarz Ci się podoba
Witam. Mam młodą firmę i chciałbym włożyć kilkaset złotych na początek w reklamę i jaką formę reklamy polecacie znacie kogoś z Oleśnicy co zajmuje się reklamą? Moja branża to budowlanka dzięki z góry za każde sugestie
w górę
Daj łapkę w górę, jeśli komentarz Ci się podoba
Na początek możesz zainwestować w jakiś baner reklamowy a także w reklamę na jakiejś stronie oleśnickiej no i wizytowki to podstawa.
w górę
Daj łapkę w górę, jeśli komentarz Ci się podoba
Myślałem też o reklamie na stronie może też nawet na cyberolesnica.pl będę musiał się z nimi skontaktować a baner reklamowy to jaki i gdzie może się orientujesz?
w górę
Daj łapkę w górę, jeśli komentarz Ci się podoba


DODAJ KOMENTARZ / OPINIĘ LUB ZADAJ PYTANIE
Wpis - komentarz, opinia, pytanie
Portal CyberOlesnica.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treść wpisów czytelników. Zamieszczone wpisy są prywatnymi opiniami czytelników portalu za które odpowiada sam piszący. CyberOlesnica.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania wpisów, które zawierają wulgaryzmy, są niezgodne z prawem, obrażają osoby publiczne i prywatne, obrażają rasy, religie, zawierają reklamy, dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail.
CAPTCHA
Zabezpieczenie przed spamem
4 + 8 =
Rozwiąż to proste zadanie matematyczne i wpisz wynik