Nowe Ogłoszenie > Operator ładowarki
Nowe Ogłoszenie > Mechanik
Nowe Ogłoszenie > Pracownik produkcji
Nowe Ogłoszenie > Kołyska TROLL Anna Gilder Crib
Nowe Ogłoszenie > Kontroler przyjęcia surowca
Nowe Ogłoszenie > Kierowca C+E
Nowe Ogłoszenie > Budowlaniec
Dzisiaj jest: Poniedziałek, 22 stycznia 2018 Imieniny: Dominiki, Mateusza, Wincentego

Informacja na Cyber Oleśnica


| ARTYKUŁ  |  FIRMĘ   |  KONCERT   |  WYDARZENIE |




Kładka na każdą okazję

Czytelnia | Artykuły > Dział: 


Podczas tegorocznych targów Bauma, firma Layher zaprezentowała system FW  |  Dwukrotne zmniejszenie wagi dotychczasowego dźwigara mostowego zdecydowanie ułatwia ustawienie konstrukcji w trudnych warunkach terenowych, bez konieczności użycia sprzętu ciężkiego. To idealne rozwiązanie do zastosowania np. podczas wszelkiego rodzaju sytuacji kryzysowych.

Tymczasowe kładki dla pieszych powstają z różnorodnych materiałów budowlanych, w zależności od potrzeb i planowanego czasu eksploatacji. Inżynierowie poszukują rozwiązań, które dają im zarówno gwarancję trwałości konstrukcji, jak również zapewniają krótki i prosty montaż. To wymóg niezwykle istotny zwłaszcza w sytuacjach kryzysowych. Na przykład w przypadku podtopień czy powodzi, wykorzystanie dźwigów okazuje się niemożliwe ze względu na niewystarczającą nośność podłoża. Eksperci firmy Layher zwrócili uwagę, że kładki powinny powstawać z wytrzymałych, ale lekkich materiałów. Setki godzin testów i analiz poszczególnych elementów rusztowań, pozwoliło na opracowanie nowoczesnego dźwigara mostowego FW. Rozwiązanie to stanowi połączenie niskiej masy i uniwersalności systemu Allround z dużą nośnością dotychczasowej kratownicy.

Kładki dla pieszych wykonane przy pomocy systemu FW to konstrukcje, które można modyfikować w zależności od zaistniałych potrzeb. Połączenie tradycyjnych elementów, m.in. podpór, pomostów, ze specjalnie zaprojektowanym dźwigarem kładkowym pozwala na uzyskanie przejścia do 18 m rozpiętości – bez konieczności stosowania podpór pośrednich. Dodatkową zaletą tego systemu jest pełna zgodność z rusztowaniem Allround – zaś elementy systemu FW to jedynie trzy dodatkowe elementy, z których najcięższy waży około 17 kg – mówi Grzegorz Dziewulski, prezes Layher Sp. z o.o.

Dotychczas, inżynierowie firmy Layher do budowy dźwigara mostowego wykorzystywali słupy o masie około 40 kg. W najnowszym systemie waga tych samych elementów została zmniejszona ponad dwukrotnie i nie przekracza 17,4 kg. Pomimo, że poszczególne części są znacznie lżejsze, konstrukcja nadal wykazuje się dużą sztywnością. Zgodność osiowa i wymiarowa elementów dźwigara z systemem Allround, pozwala na całkowite przekazanie obciążenia na konstrukcję wsporczą.

Elementy dodatkowe – czyli słup z elementami montażowymi do stężeń, stężenie skręcane oraz rygiel są w pełni dopasowane do siatki konstrukcyjnej systemu Allround. Jeśli połączymy je z wygodnymi schodami podestowymi otrzymamy konstrukcję umożliwiającą bezpieczne przejście nad przeszkodami takimi jak rzeka, droga wyłączona z ruchu pieszego, czy remontowane tory kolejowe. System FW to nie tylko lekkie kładki piesze – to również możliwość wykonania przekrycia dachowego o rozpiętości do 72 m – bez stosowania podpór pośrednich – dodaje Grzegorz Dziewulski.

Nowoczesny dźwigar kładkowy po raz pierwszy został zaprezentowany szerszemu gronu odbiorców podczas tegorocznych targów Bauma w Monachium. Już pod koniec kwietnia wszyscy zainteresowani będą mogli zapoznać się z najnowszym rozwiązaniem niemieckiego producenta i zakupić produkt również na rynku polskim.


Nadawca: Biuro Prasowe Layher | Autor artykułu: Aleksandra Franas
 

Kładki dla pieszych | Opinie ↓


Słowa kluczowe: 

↓ może to Cię też zainteresuje: 

KOMENTARZE / OPINIE

Tak a propos kładki to czy w Oleśnicy została w końcu wyremontowana ta kładka nad torami jak się idzie na PKP? Od dłuższego czasu nie mieszkam w Oleśnicy bo pracuje na wyjeździe a pamiętam że remont miał się odbyć tej kładki bo już była w złym stanie i groziło katastrofą?
w górę
Daj łapkę w górę, jeśli komentarz Ci się podoba
to przejście nad torami zostało naprawione a ze dwa lata temu wygląda tak samo jak wcześniej tylko deski dali chyba nowe i siatke po bokach dla chyba bezpieczeństwa żeby ptak nie uderzył jak się idzie ale nadal strach
w górę
Daj łapkę w górę, jeśli komentarz Ci się podoba
mieszkam w Oleśnicy a nie pamiętam kiedy ja ostatnio szedłem tym mostem czy kładka kolejowa jak inni nazywają , odkąd mam samochód to pociągami nie jeżdzę a to już jakieś 15 lat ale pamiętam jak się szło tym przejściem to aż dechy trzeszczały ,strach się bać Wink a raz tam był nawet wypadek śmiertelny z tego co słyszałem i niestety śmierć na miejscu ale to była wina tego co zginął bo się wspinał na rusztowanie tej kładki kolejowej
w górę
Daj łapkę w górę, jeśli komentarz Ci się podoba


DODAJ KOMENTARZ / OPINIĘ LUB ZADAJ PYTANIE
Wpis - komentarz, opinia, pytanie
Portal CyberOlesnica.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treść wpisów czytelników. Zamieszczone wpisy są prywatnymi opiniami czytelników portalu za które odpowiada sam piszący. CyberOlesnica.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania wpisów, które zawierają wulgaryzmy, są niezgodne z prawem, obrażają osoby publiczne i prywatne, obrażają rasy, religie, zawierają reklamy, dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail.
CAPTCHA
Zabezpieczenie przed spamem
8 + 1 =
Rozwiąż to proste zadanie matematyczne i wpisz wynik